アトミテックの技術研究・研究日誌で
様々なノウハウをお届けいたします。

アトミテックの
技術研究・研究日誌

STUDY

  • 2021.05.18

    英語/English,Monitor

    Using Incident Integration Feature of Incident Management Integration Tool

    Hello. In this article, we will introduce you to how to use the Incident Integration feature of the Incident Management Integration tool with ServiceNow. When Hinemos detects a failure, the Incident I…

  • 2021.05.11

    その他,Hinemos + 他ツール

    インシデント管理連携ツールにてインシデント連携機能を用いる

     こんにちは。 今回は、ServiceNowに対してインシデント管理連携ツールのインシデント連携機能を用いる方法についてご紹介いたします。 ServiceNowに対してインシデント連携機能を用いると Hinemosが障害を検知した時にServiceNowのインシデントへ障害情報を登録する機能です。 ■設定 ① Pythonの設定 Python 2.7をご利用ください。 なお、「python」コマン…

  • 2021.05.04

    英語/English,Monitor

    Notifying monitor result of the server to “Teams”

    In our company, we have been working more and more by teleworking lately. What are you using as your internal communication tools when you telework? Do you use Slack, Teams, Line Works, or something e…

  • 2021.04.27

    Hinemos + 他ツール,Hinemosをより使いやすく

    サーバの監視結果をTeamsへ通知する

    弊社では、最近テレワークで仕事進めることが多くなってきました。 皆さんはテレワークで、社内のコミュニケーションツールとして何を使われていますか? Slack? Teams? はたまたLINE Worksだったりするのでしょうか。 客先へ訪れる際、よくTeamsを使っていることをよく耳にします。 今回は、Hinemosでサーバを管理した際に通知する先として、Teamsだった場合の方法について紹介した…

  • 2021.04.20

    英語/English,Monitor

    Little Known Feature “Monitor History [Scope] View”

    In Hinemos, the results of monitoring can be checked from the Monitor History perspective. The default screen is as shown below. In the Monitor History perspective, one more view is available, which i…